Search
  • רעות דומיניץ

איך לערוך תמונות בפוטושופ בשלושה שלבים פשוטים


לאחרונה קיבלתי כמה תגובות בקשר לתמונות האחרונות שהעליתי לחשבון האינסטגרם שלי, שעבר מתיחת פנים משמעותית לפני שבועיים. 'מה שינית? התמונות שלך נראות אחרת'- תהיתן. אז למען האמת, שיניתי דבר אחד בלבד- הפסקתי לצלם באייפון והתחלתי לצלם עם מצלמת הסטילס שלי. זהו!

למה בעצם? ובכן, בעוד שאינני זרה לתוכנות גרפיות במחשב, אפליקציות בסמארטפונים לעריכת תמונות הן לא כוס-התה* שלי . למעשה, מותקנת אצלי באייפון אפליקציה אחת בלבד, בה אני משתמשת רק לעתים רחוקות (על-אף שהיא מצוינת ומצדיקה את עצם היותה בתשלום).

עד עכשיו, צילמתי את התמונות ישירות מהאייפון והשתמשתי בהגדרות העריכה הקיימות בתוך האפליקציה של אינסטגרם כדי לערוך אותן 'על המקום', כפי שרבים עושים. התוצאה היא סבירה, לעיתים אפילו מניחה את הדעת, אבל מקצועית היא לא. על-כן, המחשבה לשנות גישה, להפסיק לצלם 'על הדרך' (עם מצלמת האייפון הבינונית שלי) ולחזור למה שאני מכירה היטב- צילום סטילס פשוט וטוב, היא מבחינתי הזרז שהוביל לשינוי. מדוע? אני מיומנת בעריכת תמונות עם תוכנת פוטושופ, תוכנה בה אני משתמשת כבר עשור ועל-כן, עריכת תמונות עם פוטושופ אורכת לי, למעשה, פחות זמן, קלה יותר לתפעול והתוצאות שלה מוצלחות הרבה יותר.

לא צריך לעשות קורס מקצועי בגרפיקה כדי לדעת איך להיעזר בפוטושופ בשביל לשפר את התמונות שצילמתן. עם זאת, צריך לדעת את העקרונות הבסיסיים של התוכנה (איך ליצור קובץ חדש, איך לייבא תמונות מהמצלמה, איך ליצור שכבה חדשה, איך לאחד שכבות, איך לשנות את גודל התמונה וכו') אבל היום יש ברשת כל-כך הרבה סרטוני הדרכה מצוינים, שזה לחלוטין אפשרי ללמוד בזמן קצר איך זה עובד. פוסט זה הוא עבור אלה שכבר יודעות את הבסיס ורוצות לשפר את התמונות שלהן בקלות. רוצות לדעת פוטושופ מהבסיס? כתבו לי ואכין לכן פוסט מיוחד.

בחרתי בתמונה הזו של הליפסטיקים, שצולמה אתמול בבוקר, מכיוון שהיא ממחישה כיצד ניתן לקחת תמונה בינונית, מעט חשוכה ולא מפוקסת (בצורה מושלמת) ולהחיות אותה באמצעות כמה פעולות ספורות. שלוש, למעשה. ספרתי.

אז איך מתחילים?

צילום

קודם כל מצלמים באור יום. אור טבעי הוא רך יותר, התמונות שיוצאות תואמות יותר את המציאות וקל יותר לערוך אותן. אם אתן אוהבת Flat Lays כמו שאני אוהבת (צילום מלמעלה, כך שהאובייקטים יוצאים 'שטוחים' על המשטח שעליו הם מונחים), אני ממליצה לצלם על משטח חלק (כהה או בהיר- מה שאתן מעדיפות, אני אוהבת את שתי האופציות באותה המידה) ולהיעזר בכיסא או בחצובה. לאחר שצילמתן את התמונה הרצויה, העבירו אותה אל המחשב ופתחו את הקובץ בתוכנת פוטושופ של אדובי. עתה, שמרו אותה בשנית, תחת שם חדש, כך שהתמונה המקורית תישמר. עתה עבדו רק עם הקובץ החדש.

עריכה

הפעולה הראשונה שאני עושה היא לבדוק את הערכים של הלבן והשחור ע"י לחיצה של כפתור Levels בחלון ה- Adjustments. שכבה חדשה תיווסף באופן אוטומטית ובחלון של Levels (בתמונה למטה, מימין) תראו שתי 'ידיות', אשר אותן ניתן לגרור ימינה או שמאלה.

קרבו את החץ הימני (הלבן) אל הקיצון הימני של ההיסטוגרמה ('הגרף' השחור, שבעצם מייצג את ערכי הלבן, האפור והשחור שבתמונה). הקיצון הימני מייצג את החלק הבהיר בתמונה. עתה, קרבו את החץ השמאלי (השחור) אל הקיצון השמאלי של ההיסטוגרמה (שמייצג את החלק הכהה בתמונה). קרבו כל חץ לקיצון עד שתראו שהתמונה משתנה בהתאם. כבר ניתן לראות שהתמונה התבהרה מעט, משמע- ערכי הלבן, השחור (והאפור בהתאמה) תוקנו והם עתה תקינים ומדויקים.

אפשר לסיים את העריכה בשלב זה ולהעלות את התמונה כמו שהיא- הערכים שלה נכונים- אבל מבחינה ויזואלית, התחושה היא שהתמונה עדיין לא 'מושלמת'. על-כן, אני מציעה לכם לבחור את 2 השכבות הקיימות (בתמונה למעלה, מימין) ולאחד אותן על ידי לחיצה על הלחצן הימני בעכבר ואז בחירה באופציית Flatten Image.

הפעולה השנייה שאבצע היא פעולה אינטואטיבית מיסודה ועל-כן, אנשים שונים יערכו את התמונה בצורה שונה. מדובר בהתאמה ידנית של הערכים על סקלת Curves, כך שהבחירה היא, כאמור, יותר אינטואטיבית ממדויקת. כיצד זה מתבצע? לחצו על כפתור Curves בחלון Adjustment (מימין ל- Levels) וגם כאן, שכבה חדשה תיפתח עבורכם באופן אוטומטי.

עתה, התקרבו עם העכבר אל מרכז חלון ה- Curves (מרכז הקו האלכסוני) ותראו שמופיע + על החלון. ברגע ש'תנעצו' את ה + על האלכסון, הוא 'יינעץ' על המקום שבחרתן ואז תוכלו להזיז אותו באופן ידני לאן שתרצו. אני ממליצה 'לנעוץ' אותו במרכז האלכסון ולהזיז את ה + בעדינות עד שאתן מגיעות לרמת הבהירות \ הכהות שאתן מעוניינות.

טיפ: למראה בהיר ואוורירי, הניעו את הפלוס אל הצד הימני למעלה ו'שחקו' מעט עם התזוזה של ה + עד שתגיעו לבהירות הרצויה. אני לרוב בוחרת בערכים של Output: 210 ו- Input: 180 אבל זה משתנה מתמונה לתמונה. יש תמונות, כמו זו, שבהירות רבה מדי יכולה להוביל ל'איבוד' הטקסטורה (במקרה הזה- של השולחן) ומכיוון שאני מעוניינת להבהיר את התמונה ולהשאיר מעט מן הטקסטורה, לא אמשוך את ה + גבוה מדי באלכסון אלא אשאר באזור של הערכים שציינתי (התאמות קטנות מומלץ לבצע לפי התמונה הספציפית שעליה אתן עובדות, שכן לתמונות שונות יתאימו מדדי בהירות שונים). בתמונה זו, למשל, השתמשתי ב- Output: 240 ו- Input: 190.

אחרי שהגעתן לערכי הבהירות והכהות הרצויים, לחצו שוב על הלחצן הימני בעכבר והשטיחו את השכבות (Flatten Image). ברגע שעשיתן זאת, תוכלו לבצע את הפעולה האחרונה, שתשפר פלאים את התמונה שלכן. פעולה זו נקראת Selective Color והיא נמצאת תחת תפריט Image - Adjustments בחלק העליון של התוכנה.

ברגע שתלחצו על Selective Color, ייפתח לכן חלון חדש ובו תפריטים משלו. בחרו בתפריט Color. מה שאני אוהבת ב- Selective Color הוא, שאתן יכולות להתאים באופן פרטני לכל צבע בנפרד (ובאחוזים!) את ערוצי ה- CMYK (הערוץ הכחול, האדום, הצהוב והשחור) שלו, מה שאומר- שאתן יכולות להגיע לרמות שונות של דיוק ויזואלי של מה שאתן רוצות מהתמונה שלכן להיות. אני אוהבת להתחיל עם ערוץ Neutrals ורק אח"כ לעבור ל- Blacks ולבסוף לתפריטים האחרים (בהתאם לצבעים שמופיעים בתמונה שלי). בהרבה מקרים, Neutrals ו- Blacks מספיקים מבחינתי בשביל להגיע לתוצאות מעולות. שוב, אין כאן מדע מדויק והרבה מההתאמות הללו הן פשוט תחושה אינטואיטיבית מאוד, של מה נראה לכן טוב ומה לא. יש אנשים שאוהבים רקעים מאוד מאוד לבנים ושטוחים, ועל-כן, הערכים שלהם יהיו שונים מהערכים של אנשים (כמוני למשל), שאוהבים טקסטורות שונות .

בתמונה הזו, שיניתי את מדדי השחור בתפריט ה- Neutrals, מה שהוביל להדגשת הצבעים החיים שבתמונה (למשל, גווני הליפסטיק השונים) כך שהם נראו "חיים" יותר, מבלי להשפיע על פרמטרים חשובים אחרים, כמו הצבע הבהיר של השולחן. במידה והייתי רוצה להפוך את השולחן לבהיר יותר, הייתי בוחרת בתפריטים אחרים ועוברת על מדדי הצבע של כל אחד מהם, עד שהייתי מגיעה לתוצאה מניחה את הדעת.

ברגע שאתן מרוצות עם התוצאה, לחצו OK ושמרו את הקובץ. עתה יש לכן תמונה ערוכה ונותר רק למקם את התמונה כך שהאובייקטים בה פרוסים בצורה אופטימטית על רוחב ה'קנבס'. אני אוהבת לצלם יחסית מגבוה, כדי שיהיה לי הרבה "תמרון" מבחינת מיקום האובייקטים בתמונה. באינסטגרם זה שימושי ביותר, מכיוון שהתמונה ריבועית ואם התמונה המקורית תתפרס על כל רוחב הקנבס, חלקים ממנה ייחתכו ב'עריכה' הסופית של האפליקציה. במקרה הזה, בחרתי להשאיר את התמונה כפי שהיא. כשהעליתי אותה לאינסטגרם, כל הצדדים 'נחתכו' ויכולתי למקם את האובייקטים בקלות ובמהירות במרכז התמונה, לקרב או להרחיק לפי הצורך ולמעשה להגיע לתמונה אופטימלית מבחינת הקומפוזיציה שלה. לא בטוחים איך התמונה תיראה באינסטגרם? התקרבו עם לחצן הזום אין אל מרכז התמונה ובדקו האם החלקים החשובים בתמונה (אלה שאתן רוצות שיהיו במרכז התמונה לאחר העלאתן לאינסטגרם) לא נחתכים.

במידה ואתן מעוניינות להשתמש בתמונה שערכתן לשימושים אחרים מלבד אינסטגרם, אני ממליצה לארגן מחדש את התמונה כך שלא יהיה ניתן לראות בה אלמנטים לא קשורים (כמו למשל הנעליים, הרצפה או המיטה, כפי שניתן לראות בתמונה המקורית).

דרך פשוטה ומהירה למיקום מחדש היא באמצעות בחירת הקנבס (Ctrl+A, קיצור של Select All) ואז Transform (או בקיצור: Ctrl+T). ברגע שתלחצו על Transform, כל התמונה 'תסומן' באמצעות ארבעת לחצנים קטנים, אותם ניתן להזיז.

לחצו על Shift והשאירו אותו לחוץ, תוך כדי שאתן גוררות את אחד הלחצנים לכיוון המתאים (למשל- כדי 'למשוך' את התמונה לכיוון השמאלי-העליון שלה, השאירו את מקש ה- Shift לחוץ ותוך כדי גררו את החץ השמאלי של התמונה כלפי מעלה עד שתגיעו למיקום הרצוי. המשיכו בכל הכיוונים עד שתגיעו למיקום המושלם מבחינתכם ואז לחצו על אישור (בתפריט העליון) ושמרו את הקובץ.

כך נראית התמונה המקורית, לפני העריכה שביצענו:

וכך היא נראית לאחר שלוש הפעולות שביצענו:

כמובן שניתן להמשיך ולערוך עוד את התמונה שלנו- להעלים פגמים או לכלוכים, להוסיף אפקטים, ליצור פעולות קבועות (Actions), להדגיש או להעלים חלקים שונים באמצעות מסכות ועוד- יש כל כך הרבה אופציות עריכה מופלאות בתוכנה הזו, אך לא לשם כך התכנסנו היום. רציתי להראות לכן כיצד ניתן לערוך את התמונה (יחסית) בקלות ובמהירות ולהגיע לתוצאות טובות מבלי להיעזר בפלאפון. רגע לפני שאסיים, חשוב לי להדגיש, שפעולות עריכה אלו הן תוצר של הרבה ניסוי וטעייה. על-כן, אני ממליצה לכן לחוות את התוכנה דרך האצבעות- ללחוץ על כפתורים שונים, גם אם אתן לא יודעות בדיוק מה הם עושים (רק תוודאו לפני כן שהתמונה המקורית שלכן שמורה תחת שם אחר, בקובץ נפרד מזה שאתן עובדות עליו). אם אתן שואלות אותי, רק באמצעות ניסיון, סבלנות וראש פתוח ללמידה-עצמית, תוכלו ללמוד על האסתטיקה העיצובית שלכן ולאפשר לה להתפתח עם הזמן.

האסתטיקה העיצובית שלי, למשל, השתנתה מאוד עם השנים, שבהן אני בלוגרית. בתחילה אהבתי את מראה הוינטג' (מראה ישן ורך, מזוהה עם גוונים של חום וצהבהב, כשל תמונה ישנה מאלבום התמונות המשפחתי); אח"כ אהבתי את המראה הרומנטי (צבעי פסטל עם דגש על גווני ורוד ותכלת והרבה פרחים); תמיד אהבתי את המראה הסקנדינבי- מינימליזם בהיר, שמאופיין בגוונים של לבן על רקע עץ טבעי או על רקע בהיר אחר, אבל רק השנה התחלתי לצלם ולערוך בסגנון הזה. לאחרונה, אימצתי מראה אחר, שאותו אני מכנה בחיבה "מלנכוליה נורדית" (Nordic Melancholy, לא המצאה שלי, אגב). מעין עגמומיות של חורף סקנדינבי, שמאופיינת באפרוריות ורכות, שאין באסתטיקה הסקנדינבית הקרה והמוכרת; מעין מיסוך וטשטוש הקווים החדים בתמונה, יחד עם שמירת העקרונות האסתטיים המרכזיים, כמינימליזם ושימוש בגוונים בהירים וטבעיים.

אם הפוסט הזה היה שימושי ואתן רוצות שאפרסם פוסטים נוספים בנושא, שתפו אותי פה בתגובות או במייל.

עד לפעם הבאה,

רעות

* מישהי שעריכת תמונות מושלמות בסמארטפון היא לגמרי כוס התה שלה היא לובה שרגא ואתן מוזמנות לקרוא את הפוסט המצוין שהיא כתבה בבלוג שלה בדיוק על הנושא.

#עיצובגרפיואיור #פוטושופ #גרפיקה #גרפיקהממוחשבת #עריכתתמונות #תמונות #עיצובסקנדינבי #Photoshop #Adobe #אדובי #צילום #photography #הדרכותבעיצוב

0 views

כל התמונות, האיורים, הטקסטים והעיצובים שייכים לרעות דומיניץ (אלא אם נכתב אחרת) ואין לעשות בהם כל שימוש. עיצוב האתר: רעות דומיניץ. כל הזכויות שמורות 2020.